+תורה
בְּרֵאשִׁית שְׁמוֹת וַיִּקְרָא בַּמִּדְבָּר דְּבָרִים
יְהוֹשֻׁעַ
יְהוֹשֻׁעַ
שׁוֹפְטִים
שׁוֹפְטִים
שְׁמוּאֵל-א
שְׁמוּאֵל-א
שְׁמוּאֵל-ב
שְׁמוּאֵל-ב
מְלָכִים-א
מְלָכִים-א
מְלָכִים-ב
מְלָכִים-ב
יְשַׁעְיָהוּ
יְשַׁעְיָהוּ
יִרְמְיָהוּ
יִרְמְיָהוּ
יְחֶזְקֵאל
יְחֶזְקֵאל
הוֹשֵׁעַ
הוֹשֵׁעַ
יוֹאֵל
יוֹאֵל
עָמוֹס
עָמוֹס
עֹבַדְיָה
עֹבַדְיָה
יוֹנָה
יוֹנָה
מִיכָה
מִיכָה
נַחוּם
נַחוּם חֲבַקּוּק
צְפַנְיָה
צְפַנְיָה
חַגַּי
חַגַּי
זְכַרְיָה
זְכַרְיָה
מַלְאָכִי
מַלְאָכִי
+כתובים
תְּהִלִּים מִשְׁלֵי אִיּוֹב שִׁיר-הַשִּׁירִים רוּת אֵיכָה קֹהֶלֶת אֶסְתֵּר דָּנִיֵּאל עֶזְרָא נְחֶמְיָה דִּבְרֵי-הַיָּמִים-א דִּבְרֵי-הַיָּמִים-ב
א
א
ב
ב
ג
ג ד ה ו ז ח ט י יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל לא לב לג לד לה לו לז לח לט מ מא מב מג מד מה מו מז מח מט נ נא נב נג נד נה נו נז נח נט ס סא סב סג סד סה סו סז סח סט ע עא עב עג עד עה עו עז עח עט פ פא פב פג פד פה פו פז פח פט צ צא צב צג צד צה צו צז צח צט ק קא קב קג קד קה קו קז קח קט קי קיא קיב קיג קיד קטו קטז קיז קיח קיט קכ קכא קכב קכג קכד קכה קכו קכז קכח קכט קל קלא קלב קלג קלד קלה קלו קלז קלח קלט קמ קמא קמב קמג קמד קמה קמו קמז קמח קמט קנ
פרטי היוצר\ת
לפרטים מלאים על התמונה המקורית, כולל הכותרת, שם היוצר\ת, ורשיון השימוש ניתן להקיש כאן

Statue of Habacuc, better known as 'Zuccone' ('pumpkin'). Donatello (Italian, 1386–1466). Photo by Jastrow [Public domain], via Wikimedia Commons
חֲבַקּוּק
פרטי היוצר\ת
לפרטים מלאים על התמונה המקורית, כולל הכותרת, שם היוצר\ת, ורשיון השימוש ניתן להקיש כאן

דַּיָּג, By Internet Archive Book Images [No restrictions], via Wikimedia Commons
דַּיָּג
סיכום
פתיחה: הצגת נבואת חֲבַקּוּק. הנביא מתלונן שִה' לא שומע את זעקתו על הרוע והסבל שהוא רואה בעולם, כשרשעים מצליחים לפגוע בצדיקים, ולכן חוקי התורה לא מצליחים. ה' עונה שבקרוב הכַּשְׂדִּים (כנוי לבבלים) יעלו ויענישו עמים ברחבי העולם באכזריות. הנביא מתלונן שאמנם הגוי הנורא עבר כמו רוח, והאמין שכוחו בא לו מאליליו. הם כמו דַּיָּג המצליח לדוג דגים רבים ואז זובח לכלי הדַּיִג, כאילו הם שהביאו לו את שְׁלָלוֹ.
תקציר
פתיחה: הצגת נבואת חֲבַקּוּק (לא מצויינת תקופתו, אך לפי הנושא של עליית ממלכת בָּבֶל, יש המשערים שפעל בסוף המאה ה-7 לפה"ס).
א הַמַּשָּׂא אֲשֶׁר חָזָה חֲבַקּוּק הַנָּבִיא.
הנביא מתלונן שִה' לא שומע את זעקתו על הרוע, הסבל, השוד, והמלחמות שהוא רואה בעולם. בגללם חוקי התורה לא מצליחים, והצדק לא נראה כיוון שהרשע מקיף את הצדיק, ומעקם את הצדק.
ב עַד אָנָה יְהוָה שִׁוַּעְתִּי וְלֹא תִשְׁמָע אֶזְעַק אֵלֶיךָ חָמָס וְלֹא תוֹשִׁיעַ. ג לָמָּה תַרְאֵנִי אָוֶן וְעָמָל תַּבִּיט וְשֹׁד וְחָמָס לְנֶגְדִּי וַיְהִי רִיב וּמָדוֹן יִשָּׂא. ד עַל כֵּן תָּפוּג תּוֹרָה וְלֹא יֵצֵא לָנֶצַח מִשְׁפָּט כִּי רָשָׁע מַכְתִּיר אֶת הַצַּדִּיק עַל כֵּן יֵצֵא מִשְׁפָּט מְעֻקָּל.
ה' עונה שבקרוב יוכלו כולם לראות מראה מדהים - הוא יקים את הַכַּשְׂדִּים (כנוי לבבלים) שיגיעו לכל רחבי הארץ וירשו (יכבשו) מקומות שאינם שלהם. הם ושלטונם יהיו איומים. סוסי צְבָאָם יהיו מהירים כנמרים, ו(חרבות הפרשים?) יהיו חדות מ(שיני?) זאבים. פרשיהם יגיעו מרחוק ויתפרסו כמו נשרים עפים הבאים לטרוף. מטרתם לשדוד והם יִשְׁבּוּ שבויים רבים כחול. הם ילעגו לשליטי אויביהם ולמבצריהם, עליהם יקימו סוללות ויכבשו אותם.
ה רְאוּ בַגּוֹיִם וְהַבִּיטוּ וְהִתַּמְּהוּ תְּמָהוּ כִּי פֹעַל פֹּעֵל בִּימֵיכֶם לֹא תַאֲמִינוּ כִּי יְסֻפָּר. ו כִּי הִנְנִי מֵקִים אֶת הַכַּשְׂדִּים הַגּוֹי הַמַּר וְהַנִּמְהָר הַהוֹלֵךְ לְמֶרְחֲבֵי אֶרֶץ לָרֶשֶׁת מִשְׁכָּנוֹת לֹּא לוֹ. ז אָיֹם וְנוֹרָא הוּא מִמֶּנּוּ מִשְׁפָּטוֹ וּשְׂאֵתוֹ יֵצֵא. ח וְקַלּוּ מִנְּמֵרִים סוּסָיו וְחַדּוּ מִזְּאֵבֵי עֶרֶב וּפָשׁוּ פָּרָשָׁיו וּפָרָשָׁיו מֵרָחוֹק יָבֹאוּ יָעֻפוּ כְּנֶשֶׁר חָשׁ לֶאֱכוֹל. ט כֻּלֹּה לְחָמָס יָבוֹא מְגַמַּת פְּנֵיהֶם קָדִימָה וַיֶּאֱסֹף כַּחוֹל שֶׁבִי. י וְהוּא בַּמְּלָכִים יִתְקַלָּס וְרֹזְנִים מִשְׂחָק לוֹ הוּא לְכָל מִבְצָר יִשְׂחָק וַיִּצְבֹּר עָפָר וַיִּלְכְּדָהּ.
הנביא מתלונן שאמנם הגוי הנורא עבר כמו רוח, והאמין שכוחו בא לו מאליליו. והרי ה' הוא קדום, קדוש, נצחי, צודק, חזק, טהור, ורחום (אינו יכול לראות סבל). לכן, מדוע אינו מגיב בראותו רשעים המכים צדיקים?
יא אָז חָלַף רוּחַ וַיַּעֲבֹר וְאָשֵׁם זוּ כֹחוֹ לֵאלֹהוֹ. יב הֲלוֹא אַתָּה מִקֶּדֶם יְהוָה אֱלֹהַי קְדֹשִׁי לֹא נָמוּת יְהוָה לְמִשְׁפָּט שַׂמְתּוֹ וְצוּר לְהוֹכִיחַ יְסַדְתּוֹ. יג טְהוֹר עֵינַיִם מֵרְאוֹת רָע וְהַבִּיט אֶל עָמָל לֹא תוּכָל לָמָּה תַבִּיט בּוֹגְדִים תַּחֲרִישׁ בְּבַלַּע רָשָׁע צַדִּיק מִמֶּנּוּ.
מדוע ה' מניח לבני האדם להשאר ללא מנהיג, כמו להקות דגים, או רִמְשֵׂי ים? כך הדַּיָּג (הַכַּשְׂדִּים) תופס את כולם בחכה, בחֶרְם, ובמִכְמַרְת (שני האחרונים הם סוגי רשתות) ושמח על שְׁלָלוֹ. לכן הדַּיָּג אח"כ זובח לכלי הדַּיִג, כאילו הם שהביאו לו את שְׁלָלוֹ. ולכן גם הוא ממשיך לרוקן את רִשְׁתּוֹ משְׁלָלוֹ הקודם וממשיך שוב להרוג עמים ללא רחמים.
יד וַתַּעֲשֶׂה אָדָם כִּדְגֵי הַיָּם כְּרֶמֶשׂ לֹא מֹשֵׁל בּוֹ. טו כֻּלֹּה בְּחַכָּה הֵעֲלָה יְגֹרֵהוּ בְחֶרְמוֹ וְיַאַסְפֵהוּ בְּמִכְמַרְתּוֹ עַל כֵּן יִשְׂמַח וְיָגִיל. טז עַל כֵּן יְזַבֵּחַ לְחֶרְמוֹ וִיקַטֵּר לְמִכְמַרְתּוֹ כִּי בָהֵמָּה שָׁמֵן חֶלְקוֹ וּמַאֲכָלוֹ בְּרִאָה. יז הַעַל כֵּן יָרִיק חֶרְמוֹ וְתָמִיד לַהֲרֹג גּוֹיִם לֹא יַחְמוֹל.
ציטוטים נבחרים
פסוקים
א הַמַּשָּׂא אֲשֶׁר חָזָה חֲבַקּוּק הַנָּבִיא.
ג לָמָּה תַרְאֵנִי אָוֶן וְעָמָל תַּבִּיט וְשֹׁד וְחָמָס לְנֶגְדִּי וַיְהִי רִיב וּמָדוֹן יִשָּׂא.
ה הִתַּמְּהוּ תְּמָהוּ כִּי פֹעַל פֹּעֵל בִּימֵיכֶם לֹא תַאֲמִינוּ כִּי יְסֻפָּר.
פרטי היוצר\ת
לפרטים מלאים על התמונה המקורית, כולל הכותרת, שם היוצר\ת, ורשיון השימוש ניתן להקיש כאן

נָמֵר, By Davidvraju [CC-BY-SA-4.0], from Wikimedia Commons
נָמֵר
פרטי היוצר\ת
לפרטים מלאים על התמונה המקורית, כולל הכותרת, שם היוצר\ת, ורשיון השימוש ניתן להקיש כאן

European grey wolf in Prague zoo, By Flickr user Katerina Hlavata (https://www.flickr.com/photos/kachnch/16364273038) [CC-BY-2.0], via Wikimedia Commons. Original image size reduced by Allon Adir.
זְאֵב
פרטי היוצר\ת
לפרטים מלאים על התמונה המקורית, כולל הכותרת, שם היוצר\ת, ורשיון השימוש ניתן להקיש כאן

Gyps fulvus, by Markel Olano, goierritarra1 [CC-BY-SA-2.0], via Wikimedia Commons
נֶּשֶׁר (מקראי\קֵרֵחַ)